emmanborgcarlsson

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Tequila

Av emma borg carlsson - 19 augusti 2010 21:01

Äntligen börjar ridningen igen^^ har längtat som fan hur länge som helst   nu kan jag börja skriva om det jag hade tänkt skriva om xD


idag tog vi det lite lungt eftersom alla hästar ser ut som tunnor xD men vi hade bomar och upphöjda bomar^^kuligt kuligt   men jag fick inte Berlina som jag ville ha då hon hade fåt en spark i magen den stackarn :/ så jag fick Teuqila istället och det var verkligen en helt annan ridstill man fick ha, hon var starckare i munnen och sprang mot bomarna och hade sig  hehe men det var kul ändå.


jag tycker att det gick bra för att vara första gången jag red henne, och var tvungen att hitta alla knapar på hennen och hur jag skulle hjälpa henne att ha rätt balans och allt. den första övningen var lätt bara trava över bomarna och sakta av till skrit några steg och sedan trava över nästa trav bomar, andra övningen blev lite mer kompliserad då Teuqila låg på och bara skulle springa iväg hela tiden men det och då skulle man läga en volt direkt efter det första trav bomarna och rida över dem en gång till men efter att hon fatade poängen gick det lite lugnare   sen skulle vi göra lika dant fast skipa de tre sista då vi istället skulle rida innanför till två bommar som var upphöjda. efter det så skulle vi börja med de upphöjda bomarna i kort galopp hmm lättare sagt än gjort säger jag bara   sen skulle vi bryta av till trav och göra en volt över trav bomarna som innan och tja det gick väl inte i världens lugnaste takt om man säger så  men inte för fort heller. sedan var lektionen över och då skrittade vi ut runt gräspadoken. efter det pratade jag men Gunilla om privat lektioner och så. och just det ja, jag övningskörde dit och hem^^ gick kanon bra tills vi kom till alleby vägen då det plötsligt kom bilar och lastbilar hela tiden, så mycket som jag växlade på de 2 km hade jag inte äns växlat hemmifrån och tills vi kom fram till alleby vägen xD


imorgon är det bia på att bro på ingen ting :P


kram emma

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma borg carlsson - 5 juni 2013 10:47

åkte ju hem förra måndagen då jag hade möte arbf och på tisdag, onsdag så tog min syster och kusin student och på lördagen var det studentmottagning :) så jag blev borta hela veckan eller tja åkte till hem nr 2 på söndag kväll :p   men innan jag ...

Av emma borg carlsson - 24 maj 2013 21:24

hade tänkt rida på dagen egetnligen men det var så sjukt varmt så bestämde mig för att rida på kvällen ist  mycket svalare men fortfarande ljust ute! så nice man skulle nästan kunna rida vilken tid som helst nu, så härligt med sommar och fint väder ...

Av emma borg carlsson - 15 maj 2013 15:54


hahah dagen började med att Cia som vanligt väkte mig imorse men jag va skit trött   men vi åkte ner till stallet och fixade allt som skulle fixas sen vart de hem och käka frukost. senare på dagen så skulle Cia rida Candy och då passade jag på att ri...

Av emma borg carlsson - 14 maj 2013 16:59


eftersom Monta bara har en sko kvar så blev de ett dressyr pass i paddocken då det inte sliter lika mycket på hennes hovar    Cia tränade för Thomas i morse med Dimbrá och då fick jag några ideér hur jag skulle göra med Monta då hon har det lite...

Av emma borg carlsson - 12 maj 2013 18:35

jepp det kan man säga att detta inläget kommer bestå av men lite om dagen först   vi hade ju fraktat lite hinder från Linn till oss och idag stod de så fint i paddocken när vi hoppade och det gick så jgrymt jävla bra!!!! ibörjan var vänster sidan ste...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards