emmanborgcarlsson

Direktlänk till inlägg 27 april 2013

hoppning

Av emma borg carlsson - 27 april 2013 17:26

ja den kan man verkligen säga! :D red Monta med de tredelade idag också och hon går så mycket bättre på det! helt underbart!!

red sammtidigt som Linn idag så vi passade på att hoppa eftersom Cia var med så kunde ju hon höja, sänka och bygga upp när vi ville x) såg verkligen frameot ridningen idag då de va så jäkla bra väder, men inann jag skulle rida så åkte vi ner till Hedie så hon också kunde få springa lite men givitvis började det hagla som bara den, bara sådär!?!   men det sprak upp lite när vi gav oss iväg :D efter  det bar det av ner till Monta som hade stökat ner i boxen rejält idag blev lite bättre när vi skulle rida men sedan när vi hade värmt upp hästarna började givetvis regna igen, yay! typ nej tack! men det fungerade fint ändå :) vi hade ett litet sockerbits hinder och en oxer, och hon hoppade som bara den! de tar ju några hopp innan hon inser att man inte behöver hoppa som att hindret ligger på

2 m. Linn kunde ju hoppa ganska mycket högre än mig, men hon har ju en häst med mer erfarenhet så de går jämt ut endå :p i slutet bytte vi häst  jag gan ju säga att korven är inte min typ av häst då han va aldeles för känslig för min smak men hoppa de kan han   å Linn hoppade även Monta såg jätte bra ut men änu en gång hoppade hon som att hindret var 2 m högt x)


         


jag fastnar mer och mer för denna häst kan jag säga!!  


tackar Cia för du hängde med och agerade som paparazi och slav   


- over and out -


 
 
cia

cia

27 april 2013 17:35

säger som scouterna "- ALLTID REDO!" ;)

http://raggsockornas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma borg carlsson - 5 juni 2013 10:47

åkte ju hem förra måndagen då jag hade möte arbf och på tisdag, onsdag så tog min syster och kusin student och på lördagen var det studentmottagning :) så jag blev borta hela veckan eller tja åkte till hem nr 2 på söndag kväll :p   men innan jag ...

Av emma borg carlsson - 24 maj 2013 21:24

hade tänkt rida på dagen egetnligen men det var så sjukt varmt så bestämde mig för att rida på kvällen ist  mycket svalare men fortfarande ljust ute! så nice man skulle nästan kunna rida vilken tid som helst nu, så härligt med sommar och fint väder ...

Av emma borg carlsson - 15 maj 2013 15:54


hahah dagen började med att Cia som vanligt väkte mig imorse men jag va skit trött   men vi åkte ner till stallet och fixade allt som skulle fixas sen vart de hem och käka frukost. senare på dagen så skulle Cia rida Candy och då passade jag på att ri...

Av emma borg carlsson - 14 maj 2013 16:59


eftersom Monta bara har en sko kvar så blev de ett dressyr pass i paddocken då det inte sliter lika mycket på hennes hovar    Cia tränade för Thomas i morse med Dimbrá och då fick jag några ideér hur jag skulle göra med Monta då hon har det lite...

Av emma borg carlsson - 12 maj 2013 18:35

jepp det kan man säga att detta inläget kommer bestå av men lite om dagen först   vi hade ju fraktat lite hinder från Linn till oss och idag stod de så fint i paddocken när vi hoppade och det gick så jgrymt jävla bra!!!! ibörjan var vänster sidan ste...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards