emmanborgcarlsson

Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

dressyr

Av emma borg carlsson - 14 maj 2013 16:59

eftersom Monta bara har en sko kvar så blev de ett dressyr pass i paddocken då det inte sliter lika mycket på hennes hovar 


Cia tränade för Thomas i morse med Dimbrá och då fick jag några ideér hur jag skulle göra med Monta då hon har det lite svårt för sidovärtsrörelser, ställa sig och sammarbeta i vänster varvet så idag innan jag hoppa tänkte jag jävlar! nu ska vi få det att fungera!! och så vi kämpade i början då jag började med att rida i vänster varvet och det vara bara stret i början och då kan jag bli lite frustrerad när det inte riktigt fungerar som jag vill att det ska göra, men jag gav mig inte idag och det kan jag säga mina vänner, det lönade sig riktigt mycket efter en stund  Monta flöt på som bara den i både höger och vänster i skritten och traven och sedan när jag började med skänkelvikningar var det lite protester i början men de slutade hon med efter en stund då hon insåg att det inte var någon idé, sen efter ett tag av det så försökte jag komma ner i sadeln och använda sätet mera så att hon blir känsligare och inte så tung i handen och då passade jag på att ta hjälp av Cia som red på Hedie och hon förklarede hur jag skulle gör och vips så gjorde vi halt utan jag röda tyglarna ni måste förstå att jag inte är någon höjdare på dressyr så jag tar hjälp av alla jag kan då hoppningen är min stora passion, men dressyren är super viktigt om man vill komma vidare med sin ridning så det är bara att kämpa på   meeeen back to bussnins! sen så tog vi vänster galopp och då var det dags att flygga upp med huvudet och inte bry sig längre meen efter ett tag så sänkte hon sig även där och de kändes så jävla bra!! och vi gjorde till och med skänkelvikning i en hel halvt igenom!! woho! good jobb horsie!! efter allt detta beslutade jag att de räkte då hon vart så duktig och jag tänkte att hon skulle vara lite svettig av allt jobb, för det hade jag absolut varit    men icke då! Monta vart bara varm och början på att bli svettig  börjar få lite mer muskler å bättre kondis kanske?


imorgon ska hovslagaren komma å slå på några skor så det ska bli skönt :) och sedan är det torsdag!! whopa!! men nu får det räka med text så jag skriver mer imorgon eller på torsdag 




 


- Over and Out -

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma borg carlsson - 5 juni 2013 10:47

åkte ju hem förra måndagen då jag hade möte arbf och på tisdag, onsdag så tog min syster och kusin student och på lördagen var det studentmottagning :) så jag blev borta hela veckan eller tja åkte till hem nr 2 på söndag kväll :p   men innan jag ...

Av emma borg carlsson - 24 maj 2013 21:24

hade tänkt rida på dagen egetnligen men det var så sjukt varmt så bestämde mig för att rida på kvällen ist  mycket svalare men fortfarande ljust ute! så nice man skulle nästan kunna rida vilken tid som helst nu, så härligt med sommar och fint väder ...

Av emma borg carlsson - 15 maj 2013 15:54


hahah dagen började med att Cia som vanligt väkte mig imorse men jag va skit trött   men vi åkte ner till stallet och fixade allt som skulle fixas sen vart de hem och käka frukost. senare på dagen så skulle Cia rida Candy och då passade jag på att ri...

Av emma borg carlsson - 12 maj 2013 18:35

jepp det kan man säga att detta inläget kommer bestå av men lite om dagen först   vi hade ju fraktat lite hinder från Linn till oss och idag stod de så fint i paddocken när vi hoppade och det gick så jgrymt jävla bra!!!! ibörjan var vänster sidan ste...

Av emma borg carlsson - 11 maj 2013 16:25

jepp blev bad idag med fast Cia stodd på torra land och tog massa kort på mig och Linn :) idag var det inte så mycket tvek innan hon tog sig ner i vattnet utan bara någon sekund och sedan var det swoch ner i vattnet å plaska runt medens Linn och Chis...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards