emmanborgcarlsson

Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

Thomas

Av emma borg carlsson - 4 maj 2013 08:55

Nu var det ena ett tag sedan jag skrev...ooops  det har i alla fall hänt en del sen senast :)


Cias tränare Thomas kom i torsdags för att träna henne och Dimbra, Cias unghäst^^ och då passade jag också på att rida för honom och det gick väl lite si sådär men första gången ska man inte räkna med att allt går som på rosor :) så vi kämpade på då Monta blir lite trilsk när man kräver lite av henne genom att stanna upp, stegrar och små hoppar och vi ska träna mycket sjänkelvikningar då det stärker hennes bak då det är den hon har lite problem med. men vi kkom fram till att vi ska smyga in dem lite då och då istället för att sitta och nöta nöta nöta då Monta skulle kunna bli en ``problem häst´´ om man sitter och nöter för mycket då hon inte alls tycker det är roligt bara jobbigt   så det blir att träna på roliga sätt, och sedan nästa vecka ska jag och Linnn rida iväg och klätra med hästarna och det är bra, så att hon kan muskla upp sig ordentligt och sedan måste jag träna på att rida med lite längre läder så jag ska kunna rida Monta med vaderna istället för hälarna och med det så måste jag även träna upp min bål    whoopa!! not..men va gör man inte för att bli en bättre ryttare  


imorg eftermiddag är det dags att flytta över Monta till Cias stall som det var planerat :) och det har krävt sina tillfixningar då vi stängslade vinterhagen igår och idag ska vi kolla igenom sommarhagen och även kanske höja boxdörren så att hon inte bara kan ta ett kliv över och försvina genom natten   inte för att jag tror att hon skulle göra det + vi har dörrana stängda till stallet så hon kommer bara ut i stallgången ändå   


kan ju hända att jag lägger upp lite bilder från träningen ikväll   



- Over and Out -

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma borg carlsson - 5 juni 2013 10:47

åkte ju hem förra måndagen då jag hade möte arbf och på tisdag, onsdag så tog min syster och kusin student och på lördagen var det studentmottagning :) så jag blev borta hela veckan eller tja åkte till hem nr 2 på söndag kväll :p   men innan jag ...

Av emma borg carlsson - 24 maj 2013 21:24

hade tänkt rida på dagen egetnligen men det var så sjukt varmt så bestämde mig för att rida på kvällen ist  mycket svalare men fortfarande ljust ute! så nice man skulle nästan kunna rida vilken tid som helst nu, så härligt med sommar och fint väder ...

Av emma borg carlsson - 15 maj 2013 15:54


hahah dagen började med att Cia som vanligt väkte mig imorse men jag va skit trött   men vi åkte ner till stallet och fixade allt som skulle fixas sen vart de hem och käka frukost. senare på dagen så skulle Cia rida Candy och då passade jag på att ri...

Av emma borg carlsson - 14 maj 2013 16:59


eftersom Monta bara har en sko kvar så blev de ett dressyr pass i paddocken då det inte sliter lika mycket på hennes hovar    Cia tränade för Thomas i morse med Dimbrá och då fick jag några ideér hur jag skulle göra med Monta då hon har det lite...

Av emma borg carlsson - 12 maj 2013 18:35

jepp det kan man säga att detta inläget kommer bestå av men lite om dagen först   vi hade ju fraktat lite hinder från Linn till oss och idag stod de så fint i paddocken när vi hoppade och det gick så jgrymt jävla bra!!!! ibörjan var vänster sidan ste...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards