emmanborgcarlsson

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av emma borg carlsson - 24 augusti 2010 20:34

japp idag red man Zasha  för första gången på länge  trodde att han skulle vara pisse blöt när jag kom fram till stallet men inte då^^ hon var tor eller a nästan tor bara lite fuktig   borstade henne jätte noga idag bara för att jag hade hur lång tid på mig som hälst innan pappa kom och hämtade mig. och så upptäker jag att hon har en jäkla massa flug ägg på sig som jag inte fick bort, så ireterande  men iallafal hade jag tänkt att rida ut på henne idag men det sket sig ju, så det blev dressyr i manegen istellet. men det gjorde inte så mycket hade äna längtat efter ett dressyrpass   och seriöst det är en stor förändring för mig, förut hatade jag dressyr men nu har jag insset att det är just i den gren jag fortfarande kan utvecklas för jag står ju totalt still i ridnigen, men men.


dagens ripass bestod av: volter, skänkelviknning, galopp ombyten och massa andra grejen man hinner göra rätt mycket på ett 60 minuters pass. i början var hon stel som en stålbjälke men i slutet gick hon så bra, och det skålar vi för  det räkte liksom bara att flyta fram höften och så fattade hon galopp, och när traven var avslapnad så gick hon riktigt bra^^ det ända hon tyckte var att det knakade lite väl mycket i manegens väggar och tak   men det gick ju ändå. och så ska jag till stallet imorgon också^^


  Zasha i våras^^    Zasha i vintras^^


kram emma

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards