emmanborgcarlsson

Alla inlägg den 2 september 2010

Av emma borg carlsson - 2 september 2010 21:26

idag har jag ridit två pass ett med Zasha och ett med Berlina   älskar dem båda.


Zasha var hur duktig som hälst idag^^ super nöjd med passet även om det inte blev et så långt pass. red först ut på sligan i 15 min som uppvärmning och idag var jag smart och tog martingalen på  annars blir man nockad. sen blev det 45 min i manegen utan stigbyglar, snacka om en trött emma efteråt. red mycket tempoväxlingar mellan skrit och trav idag, gick super och i slutet beövde man knapt nudda henne och så blev det 15 min avskrittning på slingan alltid lika roligt. cerpentiner över hela slingan och spöken äver allt  


Berlina var också jätte duktig idag. hade väl inte värdens roligatse övning men ändå.  vi hade 3 st galopp bomar deb första och sista var upphöjda i var sin ände, 2 st kryss ett vid a och ett vid c sen hade vi 6 st trav bomar. första övningen var att vi skulle vända in innan det ena krysset och göra skänckelvikning fram till travbomarna och gå över dem och sedan försätta men skänkelvikningen ut till spåret igen och så höl vi på tills vi lade till galopp bomarna och kryssen. men nu börjar bli riktigt sugen på att hoppa på ``riktigt´´


och btw jag vill ha den här hästen^^


   

men har inte så mkt mer att säga förutom att jag VERKLIGEN vill ha egen häst nu.


men vi hörs^^

Av emma borg carlsson - 2 september 2010 10:28

har typ inte gjort något alls idag, bara diskuterat hur en loggbok ska se ut, roligt jätte roligt. det posetiva är att vi slutar vid 11 säger dom iallafll  så nu sitter jag här och surfar på hööks och typ bara dreglar över allt jag vill ha. visst att jag inte har en egen häst men ändå kan vara bra att ha till framtiden  


och liksom bara för att jag inte har så mycket att skriva om så jag kan lägga upp tre bilder på lite av de grejer jag vill ha  


   


vill ha!! det finns en mössa till schabraket också  


och nu efter att vi har slutat så är det stallet!! ska rida och om det är varmt ute så ska jag se om jag kan duscha Zasha^^


men vi hörs^^  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards