emmanborgcarlsson

Alla inlägg den 9 december 2010

Av emma borg carlsson - 9 december 2010 22:31

det är vad den här dagen har varit^^ visst att det var mycket jobb och slit på praktiken men va fan! skit i det. det var faktis riktigt trevligt att vara tillbaka i stallet igen  


mamma körde mig i morse till stallet, tänkte att det är goare att åka bil än buss, fast jag skulle bli rätt mycket tidigare ifall jag åkte med mamma, men icke sa nike. det var kö ända ner till rondelen när vi kom till färjan  men det var bara bra för då kom jag mer i tid var vid stallet vid typ 08:20 och då var det 10 minnuter kvar tills jag började. men jag kunde konstatera att det hade snöat rätt mycket under natten, hela gårdsplanen var full av snö, såg jätte mysigt ut^^

men så började man då efter ett tag att släppa ut alla hästar och vissa hade verkligen INTE brotom till hagen men andra var lite snabbare men det brode någ på att de var stora hästar med mycket längre steg än vad en ponny har. sen var det bara att mocka, höa, packa höpåsar, kratta, fylla på vatten, bära in nya torvbalar in till sadelkammaren så att de inte fryser och blir stenhårda, sen var det bara att byta till nästa box i nästa stall och att knuffa en full kära med skit genom ny snö  men sen var det bara att ta in hästarna och göra iordning 3 st till handikapridningen så efter det slutade jag för dagen och kunde åka med morfar hem.


hemma var det bara att slappa en stund för att sedan byta om till ridkläder och åka till Alleby och hoppa!! woho! och idag fick jag min kära Berlina tillbaka <3 trodde att jag skulle ha Bego eller någon anna häst men det var Berlina jag fick och då blev Emma glad  skrev upp mig på att rida igen de två gånger jag missat också. men shit va pigg Berlina var idag och hård i munnen gemfört med hur hon brukar vara, då räkte det men en liten kramning av tyglen och tänka halv halt men det funkade inte så bra idag. hon tramsade som vanligt i vänstra varvet när man kom till läktar sidan men det gjorde inget^^ hon är en ``stor´´ häst med små rörelser (stegringar, bockningar). övningen i sig var ganska tråkig men allt kan inte vara kul, men den var säkert nyttig egentligen om jag inte hade missat alla svängar xD det var -12 när vi red men det kände jag inte av fören vi började skritta av hästarna. Berlina gillar snö frästen! fast vem gör inte det?? hoppas bara att graderna kan hålla sig på minst -15 eller -10 så att allt smälter bort inna jul så man får en slask jul istället  inte så kul.


imorgon är det tävling på Bulycke :D fast vi treor får inte var med...fast det beror på att det är vi som angerat den. sen efter det bär det av hem till...Cia!!! ska bli skit skoj, var sjukt länge sedan vi var med varandra  btw...jag har anmält mig och Berlina till en liten cleround den 23, visst att det är dagen innan julafton men det ska bli kul^^ fär kläut sig om man vill, hehe men ne kanske en tomteluva men inte mer, kan ju hända att Berlina blir lite stressad av det och det vill man ju inte   men jaja ska gå och sova nu  


-over and out-

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards