emmanborgcarlsson

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

lång dag i stallet = sjukt sen middag

Av emma borg carlsson - 14 februari 2011 23:45

Red både Rufus och Baily idag med och det gick super bra^^


jag red med på en lektion med Baily eftersom det var hoppning tänkte jag att det hade vart bra att vara med på en lektion där de inte gör så avanserade saker så jag var med i en ponny 2  men det räkte att det var pytte små kryss och bommar på marken för att han skulle skynda på att springa iväg hela tiden så jag höll mig mest på en volt runt det ena krysset tills jag var tvungen att flytta på mig, men då bytte jag bara kryss, så gick från det blåa krysset till det gröna krysset...eller så var det tvärt om   men i alla fall så lugnade han ner sig efter ett tag så i slutet kunde jag trava någon gång över hindret. så man kan ju säga att det var en lyckad lektion och vi nåde målen som vi satte upp för dagen!


på Rufus red jag dressyr och det gick bra men jag kan inte riktigt säga mera för jag kommer inte ihåg resten   så går det när man ska skriva om det två dagar senare!


men men satt och väntade på min skjust ner till hållplatsen när Gunilla säger att Zorka egentligen skulle behövt gå ett kran och kollar på mig, men då var Carro snabb med att säga att det var bättre att Barcadi skulle få motion, och eftersom man inte tackar nej till en till grattis ridtur var det bara att fixa åning hästen. fast jag fick vänta ett tag för lektionerna var inte slut fören vid 8 eller lite innan. så jag gick och hämtade alla hans grejer för att sedan borsta honom extremt långsamt, i ca si sådär 40 min  men till slut så blev de klara med lektionen så man kunde gå in och rida ett tag till. och det gick super bra tills vi kom till galoppen  jävlar! säger jag bara. han höll på att studsa om kring som en virre pana så det det blev typ ett halvt var i galopp åt båda varven för sen orkade jag inte hålla på, men han fick jobba dubelt så hårt i traven sen så när vi var klara var det nog inte en häst och ryttare som gick ur mangen utan två svettpölar   så med ridningen var jag klar vid 21:15 men åkte inte från Alleby fören lite innan 22:00 så tack vare det missade jag buss 25 med 4 minuter så då fick jag vänta på den i typ nästan 30 minuter, men den passade bra till 24 (bussen till varholmen) så jag kom till krysset typ 30 sekunder innan 24 så den han jag med + att jag slap sitta i kylan och vänta var det bästa, sen passade dennna bussen en färja så det blev jag också glad för. färjan gick 23:10 så jag var hemma från stallet 23:40 och då var jag vrål hungrig och äckligt svettig så jag drog på ugnen gick och ducshade och efter det lagade jag mat  det blev pomfritt och korv, och det var hur jäkla gott som helst! rena guda maten!! så när jag åt middag i måndags eller egentligen åt sjukt tidig frukust i tisdags för klockan var 01:20 när satt å käkade  


-over and out-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma borg carlsson - 5 juni 2013 10:47

åkte ju hem förra måndagen då jag hade möte arbf och på tisdag, onsdag så tog min syster och kusin student och på lördagen var det studentmottagning :) så jag blev borta hela veckan eller tja åkte till hem nr 2 på söndag kväll :p   men innan jag ...

Av emma borg carlsson - 24 maj 2013 21:24

hade tänkt rida på dagen egetnligen men det var så sjukt varmt så bestämde mig för att rida på kvällen ist  mycket svalare men fortfarande ljust ute! så nice man skulle nästan kunna rida vilken tid som helst nu, så härligt med sommar och fint väder ...

Av emma borg carlsson - 15 maj 2013 15:54


hahah dagen började med att Cia som vanligt väkte mig imorse men jag va skit trött   men vi åkte ner till stallet och fixade allt som skulle fixas sen vart de hem och käka frukost. senare på dagen så skulle Cia rida Candy och då passade jag på att ri...

Av emma borg carlsson - 14 maj 2013 16:59


eftersom Monta bara har en sko kvar så blev de ett dressyr pass i paddocken då det inte sliter lika mycket på hennes hovar    Cia tränade för Thomas i morse med Dimbrá och då fick jag några ideér hur jag skulle göra med Monta då hon har det lite...

Av emma borg carlsson - 12 maj 2013 18:35

jepp det kan man säga att detta inläget kommer bestå av men lite om dagen först   vi hade ju fraktat lite hinder från Linn till oss och idag stod de så fint i paddocken när vi hoppade och det gick så jgrymt jävla bra!!!! ibörjan var vänster sidan ste...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards