emmanborgcarlsson

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av emma borg carlsson - 23 februari 2011 08:45

idag blev jag sen, pluggade på mitt nya projekt som vi har i skolan till 23:30 och givetvis så tror jag att jag hade ställt klockan men nix det hafde jag inte gjort utan vaknade jätte sent! smart Emma! jätte smart!! så det var bara att slänga på sig alla stallkläder, hoppa över frukosten och springa ut till stallet.


hade tänkt att börja borsta Frieserhästarna, men så blev det inte utan det blev ridning på schemat istället, inte för att jag hade något imot det^^ skulle hoppa med det lilla gråa stoet  


medans jag gjorde ordning hästen kom Toker in och sa att två hästar hade dragit ut på äventyr utanför hagen så då fick Aldis och Toker och en till springa efter dem ett tag. först efter det så kom vi iväg till ridbanan. körde lite uppvärming med hästen och Aldis stod i mitten och satill när jag gjorde fel så tillslut blev det jätte bra^^


första gången jag skulle gå över bommarna blev det tvärstopp och så blev det andra och tredje gången också så tillslut ledde Aldis oss över och sen gick det bra^^ efter det blev det att hoppa ett litet kryss och sen blev det högre. men sen så skulle vi höja änu mera och då ville Aldis hoppa själv så det fick han göra. och gissa vad stoet hoppade jätte fint över  sen gjorde vi lika dant med en annan häst fast då var det bara Aldis som red och jag stod och plockade upp plockepinet som blev efter att han hade hoppat över när det var för högt för hästen, annars hoppade han också väldigt fint. och efter detta fick jag borsta frieserhästarna och vad dom tyckte det var skönt. dom slutade äta och stod och blundade och jag kom även närmare åringarna som tyckte att borstarna var väldigt intresant.


i söndags när jag kom hit kom det även sex hästar hitt, Maska var den ena, och den har jag redan ridit två gånger^^ jätte söt är hon! skall lägga upp en bild på henne. sen en jätte stor fux + en jätte stor  svart och sen tre st bruna. och idag skulle jag rida favoriten för Elena (hon som körde hitt hästarna) hon var jätte snäll att göra iordning men sen när jag skulle sitta upp var det något annat. hade stoppat i foten i stigbyglen och skulle hoppa upp och just när jag är påväg att få över högerbenet så bara flyger hon rätt upp i luften och börjar bocka som in i helvete! hahaha!!! så Marika ville att Aldis skulle rida istället för mig, och det gjorde han. när vi kom till ridvolten så skule han börja ridaoch gissa vad hästen kunde?? typ inget alls hon förstod inte galoppskänkel eller hon förstod inte skänkelen alls, och det skulle vara den bästa hästen?? undra hur de andra är då?? men men det kanske bara är tillfäligt eller något.


  

här har ni Maska^^


-over and out-

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards