emmanborgcarlsson

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av emma borg carlsson - 21 oktober 2010 21:20

gick upp 05:15 idag så att jag skulle hinna rida Zasha innan jag började jobba och seriöst det var kallt när vi red. var tvungna att rida ute då Tommy harva manegen  så vi gick ut på slingan som uppvärming och shit vad is det var! över allt och det var jätte läskigt tyckte Zasha som blåste upp sig och trippade förbi i sidled  hehe rolig polle. sen skulle jag fortsätta i paddocken, men den planen gick i stöpet så fort vi gick in. underlaget var skit hårt det lät som att hom gick på asfalt så det gick bara att skritta så jag fick vacker vänta på att Tommy skulle harva färdigt. i mangen gick det jätte bra det ver rätt härligt att rida så tidigt ändå lite kallt bara men inte så farligt  fast det kan ju bror på att jag tog på Zasha mit fina skrittäcke och sen ett flistäckesom jag slängde över sadeln så att jag fck en ``rumpvärmare´´ och en benvärmare  fast flistäcket hade jag bara när jag skrittade.


efter att jag ridit å slängt in hästen i boxen igen så gick var det dags att arbeta. mocka mocka, krata krata, torva torva, fodra fodra. man blir ju varm i alla fall, tummen upp för det^^ bulycke provade ett nytt underlag som Malva och Sckäken var försökskanniner på. halmpelets eller något sånt hette det. det var skit bra!! det vara pellets liknande grejer som man la in å sen när hästen trampade på de så svulnade det upp  och så var det lätt mocket å så fryser det inte på vintern som torven gör!! å sen var det inte så dyrt heller saa Anna typ som torven. hoppas verkligen på att de ska köra med det här, lovde it!!

sen så kratade vi ner kanterna i manegen så att det skulle bli finare och bättre. sen när vi slutade så väntade jag på pappa så att jag kunde åka med han hem. så medans jag gjorde det så hjälpte jag Anna genom att gå fram och tillbaka med hästar som skulle trimas. sen blev det att jga hjälpte Kristina med att tränsa Molly, Mulle och Rosita för handikaplektionen. sen kom pappa så då var lita av dagen avklarad i alla fall good jobb!


sen var man hemma i typ 20 min för att käka å sen åka till Alleby å hoppträna^^ har längtat jätte mycket! så när man kommer dit så fick jag Mix! en STOR hästis  å så kommer Mimmi springande. `` vi ska hoppa tävlingshinder idag!´´ först tänkte jag yay...not! inte med Mix, men det blev jätte roligt :D han var änna på huget idag   så vi hoppade en liten bana på det. fast först trav hoppade vi och hoppade på ett böjt spår. å så stannade han på ett hinder, sistta i den böjda serien men det var mit fel höl inte om ordentligt och drev inte. så FY på dig emma!! men sen gick det mycket bättre! han hade tydligen hålt på att stanna på små kryss och sånt i tisdags, och det brukar ju inte vara några problem för honom så blev lite paff nät Gunilla sa det. men äsch det är denna dagen som räknas. så när vi hoppade banan var det dags att rätta upp sig fort efteråt för då åkte Mix´s huvud neråt och baken uppåt eller ryggen  men det funka skit bra idag ändå^^ han är faktiskt riktig härlig ändå   men saknar min Berlina  har inte ridit henne på hela 3 veckor!! hoppas hon är bättre tills nästa vecka^^


men nu ska jag käka och sen ska jag sova!!


godnatt alla  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards