emmanborgcarlsson

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

här händer allt på en och samma gång!!

Av emma borg carlsson - 6 mars 2011 18:59

det kan man verkligen säga!! men jag åter kommer till det lite senare  


hade egentligen tänkt skriva varje dag nu, men det har absolut inte hänt ett skit här de senaste dagarna jag har bara longerat Gephards (stavningen?????) i 45 - 50 minuter varje dag, putsat träns, kletat på någon salva på Baloo ( han har egentligen ett annat namn, men jag kan inte det så jag döpte om honom^^) och pluggat lite. så det har verkligen vart lungt. varför det har vart så här lungt de senaste dagarna är.....tada!!! Marika, Mike och Aldis åkte till Estland eller Letland för att köpa nya hästar, då det hade börjat bli lite tomt här hemma  dom åkte i onsdags och kom hem idag. så idag har det vart full rulle.


i morse satt jag i godan ro och putsade de sistta tränsen och glode på Coach Carter och tänkte att Marika och dom kanske skulle komma hem vid 2 eller 3 på dagen men icke då, de kom ganska tidigt vid 12 tror jag det var. med sig hade dom 12 st nya hästar  jätte fina var allihopa men jag hittade två st som jag började gilla rätt snabbt en skimmel valack och en ny kastrerad hingst, eller tja han blev kastrerad för en vecka sen. sen så hade de köpt  en avelsgodkänd hingst och han är också rätt fin^^ vid ca halv tre kom två kunder en som skulle hämta Gustavo och en som skulle kolla på Kavalli, men det blev att hon kollade på en annan istället så då fick jag rida Kavalli istället och det gick ju som det gick  gjorde väl något fel anntar jag, för att från att gå bra så bara exploderade hon, så om några dagar kommer min vänstra höft vara blå, grön, lilla och gul   men men hoppade upp igen och då var det som att inget hade hänt. tog i hästen gjorde ordning henne och tjofade in henne i en box. sen var det bara att börja planera hur vi skulle ställa hästarna som skulle in och om dom nya hästarna kunde stå som dom gjorde eller om de skulle flyttas. så det flyttades hästar hitt och dit en liten stund, och innan vi skulle ta in hästarna skulle vi flytta ut  två till lösdriften och nej det var inte kul, kan ju säga att jag har sprungit för rästten av den här månaden! men vi kan ta det från början då att nu hänger med lite  vi började med att slläppa ut fuxarna till den delen av hagen där det inte gick så många hästar, men hjälpte det?? nix utan de hoppade över staketet så att de paja sen sprang de runt ett tag innan de sprängde nästa staket och innan vi han reagera så var det 7 hästar lösa och sprang som fan gjorde de!! efter ett tag så hoppade en häst in i en annan hage utan att nudda staketet och den andra bara sprang in i den vanliga hagen igen och då hade vi fem hästar kvar och dom jagade vi i nog 40 minuter eller något  Aldis fick tillslut tag i fuxarna medans jag och toker sprang efter de tre sissta, en föl märr, en åring och en lite äldre häst. det tog ett tag kan jag ju säga men tillslut fick vi tag i dem^^

det slutade i svett och för hög puls men ingen kom till skada^^


- over and out- 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma borg carlsson - 5 juni 2013 10:47

åkte ju hem förra måndagen då jag hade möte arbf och på tisdag, onsdag så tog min syster och kusin student och på lördagen var det studentmottagning :) så jag blev borta hela veckan eller tja åkte till hem nr 2 på söndag kväll :p   men innan jag ...

Av emma borg carlsson - 24 maj 2013 21:24

hade tänkt rida på dagen egetnligen men det var så sjukt varmt så bestämde mig för att rida på kvällen ist  mycket svalare men fortfarande ljust ute! så nice man skulle nästan kunna rida vilken tid som helst nu, så härligt med sommar och fint väder ...

Av emma borg carlsson - 15 maj 2013 15:54


hahah dagen började med att Cia som vanligt väkte mig imorse men jag va skit trött   men vi åkte ner till stallet och fixade allt som skulle fixas sen vart de hem och käka frukost. senare på dagen så skulle Cia rida Candy och då passade jag på att ri...

Av emma borg carlsson - 14 maj 2013 16:59


eftersom Monta bara har en sko kvar så blev de ett dressyr pass i paddocken då det inte sliter lika mycket på hennes hovar    Cia tränade för Thomas i morse med Dimbrá och då fick jag några ideér hur jag skulle göra med Monta då hon har det lite...

Av emma borg carlsson - 12 maj 2013 18:35

jepp det kan man säga att detta inläget kommer bestå av men lite om dagen först   vi hade ju fraktat lite hinder från Linn till oss och idag stod de så fint i paddocken när vi hoppade och det gick så jgrymt jävla bra!!!! ibörjan var vänster sidan ste...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik




Ovido - Quiz & Flashcards